Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Teleassistència

És un servei gratuït adreçat a l’atenció de l’usuari de forma immediata, per tal de fer-lo sentir més segur a casa seva. El seu funcionament és a través de la línia telefònica i amb un equipament de comunicacions, permet a les persones usuàries fer-ne ús prement un botó de l’aparell o del dispositiu a distància  que es pot portar al damunt. El contacte verbal és possible les 24 h. del dia i 365 dies l’any, amb una central d’alarma dotada de personal amb una formació específica per tal de donar resposta a la crisis presentada, avisant a la família i als serveis corresponents.

Per poder realitzar la instal·lació de l’aparell cal disposar de línia de telèfon fix o línia de telèfon mòbil amb contracte.

Què ofereix?^

  • Detectar situacions d’emergència.
  • Actuació immediata en situació d’emergència.
  • Seguiment per part dels professionals de l’equip del servei local de teleassistència.
  • Instal·lació de detectors de seguretat (gas, fum, mobilitat...), sempre prèvia valoració professional.
  • Més seguretat i qualitat de vida en les persones que viuen soles.

A qui s'adreça?^

  • Persones que visquin soles.
  • La persona ha de tenir 80 anys o més.
  • Persones amb discapacitat menors de 65 anys.
  • Problemes greus de salut, amb molta dependència física excepte les persones que tinguin malalties amb demències i/o discapacitats físiques com la sordesa.
  • Persona gran que visqui amb algun altre familiar i aquest estigui més de 5 hores fora de casa. En aquest cas el nombre de fills no pot ser superior a 2.
  • Parella de persones grans que tot i no tenir l’edat, un membre té tal dificultat que l’altre no el pugui socórrer en cas d’emergència.

Com s'hi pot accedir?^

Cal demanar cita prèvia:

  • Trucant al telèfon 93 8905917
  • Presencialment al Servei de la Gent Gran (carrer Vidal, 3)